Den kinesiske mur

For en tur!

overcast -4 °C

mUrsom vits, ikke sant? he-he.. :)

I hveeert fall! Ganske mye har skjedd siden sist. Vi har gjort kjempemye hver dag, og fått vite mye om hvordan oppholdet vårt skal være de neste fem månedene. Gøy! Det tar 10 minutt å laste opp ett bilde, så skal prøve å begrense alle bildene litt.

Den siste utfluktsdagen var kjempemorsom, og vi fikk oppleve veldig mye på én dag. Eirin var jo som sagt syk, så måtte overleve en hel dag uten henne. Vi gikk oppover tidenes bratteste trapper i litt over én time, og kom oss opp på toppen av et fjell med tidenes utsikt! Kina <3.

Etterpå dro vi å kjøre i rickshawer (sykkeltaxier), og hadde tiiidenes søteste "taxi"-sjåfør! Vi gikk rundt i gamle kinesiske nabolag og fikk høre historier fra gamle kinesere. Søtt :) Etter å ha spist middag dro vi hjem, og måtte forte oss for å dra rett videre til KTV (karaoke). Nesten alle fra programmet ble med, og det var like morsomt som sist gang! Karaokekvelder er det morsomste i verden!

Kos :)

Har også fått vite hvor vi blir plassert, og det viser seg at vi blir i Beijing :) Skal være lærer for en klasse mellom 5-15 i barneskolealder 30 minutt fra Beijing sentrum. Skolen er visstnok i et veeeldig dyrt nabolag, så det kan bli veldig artig :) Drar dit på fredags morgen, så om vi har internett da, blir det vel enklere å oppdatere. Er veldig spent på leiligheten, men har forsikret oss om at den har vestlig do!! (ikke et hull-do som er det vanligste toalettet i kina.. Helt seriøst et HULL i bakken.. (Skal poste et bilde om internettet blir raskere enn det er right now!!)). Great. Blir nok heller litt bildeopplastning på facebook, siden det er så tregt her.

Har også hatt teaching practice i hele denne uka! Elevene bruker de to siste ukene av vinterferien sin på å få engelskundervisning av oss, heheh. Eirin har en skoleklasse med 10-åringer, mens jeg har elever som er 13-14. Det er kjeeeempemorsomt, elsker det! Jeg ble observert av hovedlæreren vår i dag! Skummelt, men det gikk bra:) Men i hvert fall.. Fikk mange oppringninger fra et ukjent, kinesisk nummer (bruker å være sånn at de ringer, legger på, også når du ringer tilbake tapper de kontantkortet ditt, så jeg tok den ikke) midt i timen i dag. Tenkte ikke noe mer over det, klagde bare en del til de rundt meg siden det var 6 anrop på 2 minutt. Også gikk vi mot bussen vår for å bli tatt tilbake til campusen, også kommer favoritteleven min løpene etter meg, pekende på mobilen sin, og sa: "I WAS CALLED YOUUUU". Så han hadde visstnok tatt telefonen min i et friminutt og ringt sitt eget nummer for å få nummeret mitt. Så han ringte meg nettopp (klokka er halv seks om ettermiddagen).. Kleint, men alltid morsomt med stalkers :)

I hvert fall! Har to dager igjen med alle de 80 folkene vi har vært med den siste måneden, så det blir skrekkelig at de reiser fra oss. Flesteparten er plassert rimelig i nærheten av hverandre i sør-kina, men vi og 10 andre blir i Beijing. Blir kos!

(Nå funker ikke bildeopplastninga i det hele tatt, så vi får håpe vi gidder å laste opp på facebook snart..)

KOS OG KLEMS FRA THEA (og eirin) :)