Hunan

Da har både jeg og Thea vært på ferie. Jeg dro jo som sagt til provinsen i hunan, så på en tide med en kort oppdatering på hvordan det gikk.

Dro nedover med et 17 timers langt nattog torsdag kveld, sittende. Ble desverre sittende ved siden en svært pratsom kineser, som snakket/prøvde å "lære" meg kinesisk omtrent HELE togturen. Da jeg endelig kom frem var jeg kjempesliten, men da jeg gikk for å spise ble jeg plassert på et bord med enda en kineser som pratet hele lunsjen. Det å reise alene er tydeligvis ikke så ensomt som kan kanskje ville trodd.

Etter å ha møtt den supre Changshafamilien dro vi på en fancy italiensk restaurant om kvelden før vi tok nattoget til en by kalt fenghuang. Det er en gammel kinesisk by som ligger rett ved elva, med mange koselige trehus og trange gater. Det var faktisk utrolig fint der, må uten tvil tilbake dit!!

Søndag ettermiddag tok vi buss til zhangjiajie, en by/nasjonalpark 4 timer unna. Avatar hentet inspirasjonen sin herfra, noe som ikke var overraskende når vi så hvordan det så ut. Desverre var regnet det voldsomt når vi var der, en det var likevel utrolig gøy å ta cable-car opp + gå rundt på toppen. Det var et veldig lavt skydekke der, så vi kjørte på en måte gjennom skyene. Når vi kom på toppen gikk vi på en glassbru på ene fjellsiden, og i omtrent et minutt åpnet hele skylaget seg så vi fikk sett hele landskapet. Det var utrolig fint!! Helt grønt og masse stupbratte fjell og kupler.

Det var en super langhelg, veldig gøy å møte alle sammen igjen. Siden toget var fullt på tirsdag måtte jeg dra tilbake mandag kveld, med et 2o timers langt nattog. Heldigvis hadde jeg seng denne gangen, så overlevde fint! Jeg tok såklart med meg feil lader til kameraet da, så har ingen bilder fra zhangjiajie. Heldigvis tok de andre endel bilder, så satser på at de blir lagt ut på Facebook!! Du kan jo google zhangjiajie også, veldig fint område.

IMG_0534.jpg Venter på nattoget.

IMG_0537.jpg Kjempesøt gammel dame på bussen, pluss kjempesøt Emma.

IMG_0590.jpg Det ble en god del pauser på coffeeshop.

IMG_0616.jpg Fenghuang!

IMG_0609.jpg Fenghuang!

Beijing er forresten supert nå, over 30 grader hver dag! De siste dagene har vi tilbrakt vært ledige minutt på Lakers, og i dag skal vi til Chaoyang park downtown. Godt med sommer!